Informatie over onze vereniging

Play together

Play Together is het opleidingsorkest van Muziekvereniging Zijpe. Als je een paar weken les hebt gehad op je instrument, kun je na overleg met onze dirigent, Wendy Prins, meespelen bij Play Together.

Op deze manier kun je zo snel mogelijk ervaring opdoen met het spelen in een orkest. Om de nieuwste muzikanten te ondersteunen, spelen er ook een aantal muzikanten met meer ervaring mee in het leerlingorkest. Zodra je het HaFaBra diploma A hebt behaald, kun je meespelen in het harmonieorkest.

Elke dinsdagavond repeteert Play Together in de Notendop van 18:45 tot 19:30. Ben je nieuwsgierig geworden? Dan ben je van harte welkom om eens bij een repetitie te komen kijken.

het harmonieorkest

Na de repetities van Play Together repeteert het harmonieorkest elke dinsdagavond van 19:45 tot 21:45, met natuurlijk een pauze tussendoor, onder leiding van Wendy Prins. Door het hele jaar heen treedt het harmonieorkest meerdere keren op, tijdens de repetities oefenen wij voor deze optredens. Zo hebben wij elk jaar een voorjaarsconcert, waarbij donateurs en sponsoren gratis toegang krijgen, verzorgen wij de muzikale omlijsting bij de Dodenherdenking, nemen wij deel aan muziekfestivals, geven wij een Kerstconcert en tussendoor zijn er ook incidentele optredens. Zo brengen wij op verzoek ook serenades.

Dirigent

Sinds augustus 2021 is Wendy Prins de dirigent bij Muziekvereniging Zijpe.

Wendy is in 2006 afgestudeerd aan het conservatorium in Tilburg met klassiek hoorn, daarnaast bespeelt zij ook trompet en bugel. Sinds 2001 is Wendy docent klein koper bij diverse verenigingen.

Geschiedenis

In 1991 is Muziekvereniging Zijpe onstaan na het samengaan van Fanfare Callantsoog (1919) en Fanfarecorps Zijpe ‘t Zand (1948). De nieuwe vereniging ging door als een muziekvereniging met een Harmonieorkest.

De vereniging wist aan een eigen gebouw te komen door drie oude schoollokalen te kopen, deze te demonteren, verplaatsen en aan de Duinroosweg 23a in Callantsoog weer op te bouwen. Dit gebouw heeft de naam ‘De Notendop’ gekregen.

Adressen voor meer info

Informatie nieuwe leerlingen:
Jolanda Grijpstra
info@muziekverenigingzijpe.nl

Instrumentenbeheer:
Jolanda Grijpstra
info@muziekverenigingzijpe.nl

Repetitielokaal:
‘De Notendop’
Duinroosweg 23a
1759 HC Callantsoog

Contact opnemen

Ben je geïnteresseerd geworden of heb je vragen? Neem dan contact met ons op via onderstaand mailadres of ons contactformulier.

Contactformulier

Velden met een * zijn verplicht om in te vullen.

Inschrijfformulier

Velden met een * zijn verplicht om in te vullen.

Na het versturen van je inschrijving nemen wij contact met je op om de inschrijving rond te maken.